Wednesday 6 June 2012

Membuat keputusan untuk menyusukan bayi?

Apabila anda telah mengambil keputusan untuk menyusukan bayi secara esklusif....

Apa yang perlu anda tahu & lakukan?

Dapatkan maklumat tentang penyusuan susu ibu.Bab ini membantu meleraikan salah tanggapan anda terhadap dunia penyusuan susu ibu.Terdapat banyak buku-buku yang boleh di baca, laman web yang juga membantu serta memberi panduan kepada anda di dalam dunia penyusuan susu ibu. 

Proses penyusuan susu ibu melibatkan psikologi & juga fizikal. Berikut adalah beberapa tip persediaan untuk menjayakan penyusuan susu ibu:

  • Sentiasa bersikap POSITIF dan yakin bahawa anda boleh dan akan berjaya.
  • Rancang berapa lama anda mahu menyusukan bayi. Semua ibu digalakkan untuk menyusukan bayinya secara esklusif selama 6 bulan sehingga mencapai umur 2 tahun.
  • Berbuallah dengan kawan-kawan yang telah berjaya menyusukan bayi mereka untuk menguatkan lagi semangat anda untuk penyusuan susu ibu.
  • Jangan tawar hati dengan komen-komen negatif daripada meraka yang kurang memahami atau mempunyai tanggapan yang salah mengenai penyusuan susu ibu.  
  • Pengambilan Set Penyusuan Shaklee juga mendapat sambutan ramai kerana ia membantu ramai ibu-ibu di luar sana menjayakan dunia penyusuan susu ibu.

Sekiranya anda ingin menjayakan proses penyusuan susu ibu dengan set penyusuan Shaklee, sila hubungi saya di:


Email : sarenabenedict@gmail.com
SMS/Whatsapp: 019-4837879
Facebook: Sarena SV Virgil


* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent diseases. 





Sila lihat testimoni-testimoni ibu-ibu yg menggunakan Set Penyusuan Shaklee:







** Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...