Friday 5 October 2012

Tiada lagi kekejangan perut dan betis semasa hamil


Kejang betis adalah masalah biasa semasa hamil, dan ia biasa berlaku terutamanya dalam trimester kedua dan ketiga. Ia dikatakan berlaku disebabkan asid yang terkumpul dalam serat otot, yang membuatkan otot anda menjadi kejang. Walau bagaimanapun, sebab mengapa perkara ini sering berlaku semasa hamil tidaklah diketahui.


Berikut ialah beberapa teori tentang mengapa kekejangan betis berlaku semasa hamil:
  • Kekurangan nutrien dan garam seperti kalsium atau magnesium dalam darah. Kekurangan ini berlaku kerana bayi anda mengambil apa yang diperlukannya daripada simpanan badan anda.

  • Uterus (rahim) anda yang semakin membesar memberi tekanan ke atas salur darah besar pada kaki anda. Ini, serta kesan daripada hormon kehamilan iaitu progesteron, boleh memberi kesan kepada otot kaki anda.

  • Seperti mana berlari, bersukan, atau sekadar berdiri sepanjang hari boleh membuat otot anda letih, begitu juga kandungan anda yang sarat ini.

 
Bagi Pn.Shida, di usia kandungan nya yang mencecah 7 bulan, beliau kerap mengalami kekejangan betis dan perut berulang kali setiap malam!!
Namun setelah beliau mengamalkan Shaklee Ostematrix selama 3 hari, beliau lansung tidak mengalami kekejangan lagi!!
 
Ingin mencuba produk di atas?? Hubungi saya untuk harga istimewa hanya untuk pelanggan-pelanggan virgilsheldon.blogspot.com!


Email              : sarenabenedict@gmail.com
Text/Whatsapp: 019-4837879
Add me on FB  : Sarena SV Virgil

 * This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent diseases.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

** Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...