Thursday 19 April 2012

Masalah keguguran rambut selesai dgn ESP & Zinc Complex!!

Good morning all....

Hari ni rasa nak share plak tentang masalah keguguran rambut! Yes..u heard me right..masalah keguguran rambut..lebih-lebih lagi masalah keguguran rambut selepas BERSALIN seperti yg saya alami baru-baru ini!

Apakah antara punca-punca keguguran rambut? 


1. SELEPAS BERSALIN 

 Wanita berisiko tinggi keguguran rambut apabila mereka berada dalam fasa kehamilan. Selepas bersalin, jumlah kehilangan darah yang banyak menyebabkan peredaran darah dan hormon hilang keseimbangan. 3-5 bulan selepas bersalin, keguguran rambut boleh mencapai 40% kerana gangguan dan penyesuaian semula yang berlaku dalam badan.  


 2. TEKANAN KERJA / STRESS

  Wanita moden & bekerja sentiasa menghadapi tekanan yang menjadikan mereka khuatir & resah. Apabila seseorang menjadi panik, dia bukan sahaja gelisah malah peredaran darah yang biasa juga akan terganggu dan menyebabkan kulit kepala merembeskan jumlah minyak yang banyak. 


3. PENGERINTINGAN RAMBUT YANG KERAP

 Pengerintingan yang kerap boleh menjejaskan rambut anda. Ini adalah kerana bahan kimia yang digunakan dan bahan-bahan itu termasuklah mousse, losen pengerintingan etc.  Pencabutan atau penarikan rambut anda akan menyebabkan keguguran rambut yang banyak di kemudian hari. Rambut yang diikat tinggi di belakang kepala akan menyebabkan garis rambut semakin ke belakang dan juga keguguran rambut. 



Oleh kerana risau dgn masalah keguguran rambut (hari2 tgk rambut!!lepas mandi tengok rambut, keluar dr toilet tgk rambut!!! tgk betapa risau nya saya! - seperti dlm gambar di sebelah kiri ni..hahahhaha)...saya bertekad untuk mengambil ESP & Zinc Complex! 

Dalam entri saya sebelum ini juga...saya menyatakan jumlah rambut gugur saya berkurangan selepas 2 hari pengambilan zinc complex :)



Selepas 2 minggu mengambil Zinc Complex & ESP secara konsisten bersama dgn vitamin-vitamin Shaklee yg lain.....bahagian depan kepala yg begitu ketara dgn kekurangan rambut tu....dah tumbuh rambut-rambut yang baru!! yaaay!! rasa mcm baby pulak baru tumbuh rambut..hahahaha...happy tak terkata!! 


Jom tengok testimoni pengguna yg telah mencuba Zinc Complex:

  




Lagi testimoni terbaru pelanggan saya yang telah mencuba ESP & Zinc Complex:



Bagi yang berminat untuk mencuba / mendapatkan info lanjut mengenai produk ini...sila hubungi saya melalui:

 Email: sarenabenedict@gmail.com 
SMS/Whatsapp:             019-4837879       
Facebook  : Sarena SV Virgil


* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.


** Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...