Wednesday 10 October 2012

Tiada lagi masalah gusi bengkak dan berdarah!



Adakah gigi anda berdarah setiap kali menggosok gigi? Gusi berdarah kerap dikaitkan dengan radang gusi atau disebut gingivitis yang selalunya disebabkan binaan plak pada gigi. Plak yang kelihatan seperti simen terjadi disebabkan teknik pembersihan gigi yang tidak betul atau kecederaan pada gusi disebabkan teknik menggosok yang agresif.

Jika gigi tidak dijaga, dalam jangka masa panjang plak akan menjadi faktor utama gigi mereput. Plak mengandungi bakteria, mukus dan sisa makanan. Andai tidak dibuang ia berubah menjadi tartar yang boleh terperangkap di dalam akar gigi.

Plak dan tartar menyebabkan kesan radang pada gusi. Ia menyebabkan gusi membengkak dan lembut. Kecederaan atau trauma pada gusi, walaupun apa pun sebabnya (termasuk teknik menggosok gigi yang agresif) juga boleh menyebabkan gingivitis.

Satu lagi faktor yang kerap dikaitkan dengan gingivitis adalah diet yang tidak betul, terutama kekurangan vitamin C atau B selain kalsium.

Kalsium misalnya penting untuk mengekalkan kekuatan tulang termasuk tulang yang menyokong gigi. Vitamin C membantu mengekalkan integriti tisu yang saling berkait. Ia juga adalah antioksidan yang kuat dalam menangani masalah radikal bebas yang memusnahkan tisu.

Justeru, kekurangan vitamin C membolehkan gingivitis memusnahkan tisu yang menyokong gigi termasuk gusi, ligamen dan tulang alveolar (yang bertindak sebagai soket kepada gigi).

Bagi Pn.Iena , suami beliau selalu sahaja mengadu sakit gusi malah merasakan giginya longgar! Namun setelah mengambil Ostematrix, kini beliau tiada lagi mengadu sakit gigi malah beliau merasakan gigi beliau ketat.



Pn.Juanti minggu lepas menghubungi saya dengan mengatakan beliau mempunyai masalah gusi bengkak dan berdarah! Menurut beliau, pelbagai usaha di lakukan namun masih tidak menyelesaikan masalah ini. Setelah beberapa hari mengambil Vitalea dan Ostematrik, beliau sangat gembira apabila gusi beliau sudah tidak bengkak lagi!!!

O



Ingin mencuba produk di atas?? Hubungi saya untuk harga istimewa hanya untuk pelanggan-pelanggan virgilsheldon.blogspot.com!

Email : sarenabenedict@gmail.com

Text/Whatsapp: 019-4837879

Add me on FB : Sarena SV Virgil

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent diseases.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

** Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...